|
PRZEDSZKOLE OTWARTE JEST
W GODZINACH OD 6.30 DO 17.00.
SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA (3, 4 latki)
6.30 – 8.15 |
Schodzenie się dzieci |
Swobodne zabawy i spontaniczne działania w dowolnym miejscu i w dowolnym towarzystwie przy niewielkim udziale nauczyciela. |
8.15 – 8.30 |
Zabawy ruchowe |
Wspólne zabawy ruchowe, zabawy integracyjne przy muzyce. Czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne. |
8.30 – 9.00 |
Śniadanie |
Przygotowanie do śniadania – doskonalenie czynności higienicznych. Nabywanie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. Dyżury przy stole – II półrocze. |
9.00 – 10.00 |
Zajęcia edukacyjne |
Zintegrowane zajęcia dydaktyczne w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego, realizowane wg wybranego programu wychowania przedszkolnego:
- wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną
- poznawanie przyrody i otaczającego świata
- zajęcia z zakresu wychowania zdrowotnego – kształtowanie sprawności fizycznej dzieci
- rozwój sprawności manualnych poprzez wykorzystanie różnych form plastycznych
- wychowania przez sztukę (muzyka, śpiew i elementy tańca).
|
10.00 – 10.15 |
II śniadanie |
Nabywanie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. |
10.15 – 11.15 |
Zabawy dydaktyczne, ruchowe, tematyczne.
Zabawy w ogrodzie
Spacery, wycieczki |
Dowolne zabawy dzieci z wykorzystaniem gier edukacyjnych, kącików zainteresowań.
- zabawy w piaskownicy, wykorzystanie urządzeń ogrodowych
- obserwacje przyrodnicze
- planowane wycieczki piesze.
Imprezy okolicznościowe |
11.30 – 12.00 |
Przygotowanie do obiadu
Obiad (zupa) |
Czynności porządkowo-higieniczne. Nabywanie umiejętności w prawidłowym posługiwaniu się sztućcami. |
12.00 – 13.45 |
Odpoczynek poobiedni |
słuchanie bajek czytanych lub opowiadanych przez nauczycielkę
- słuchanie bajek muzycznych lub muzyki relaksacyjnej
- oglądanie wybranego czasopisma dziecięcego lub książeczki
- praca wyrównawcza
|
13.45 – 14.15 |
Przygotowanie do obiadu |
Czynności higieniczne |
14.15 – 14.45 |
obiad (II danie) |
Dbałość o estetykę jedzenia. |
14.45 – 17.00 |
Zabawy dowolne
Zabawy w ogrodzie |
- zabawy według zainteresowań dzieci, zajęcia w małych zespołach
- zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe
- ćwiczenia gramatyczne, słownikowe
- praca wyrównawcza i indywidualna
- gry i zabawy ruchowe
- obserwacje przyrodnicze
- czynności opiekuńcze
- prace porządkowe
|
SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA - (5, 6 latki)
6.30 – 8.15 |
Schodzenie się dzieci |
Swobodne zabawy i spontaniczne działania w dowolnym miejscu i w dowolnym towarzystwie przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca z dziećmi o charakterze obserwacyjnym, stymulacyjno – kompensacyjnym, praca z dzieckiem zdolnym. |
8.15 – 8.30 |
Ćwiczenia poranne |
Ćwiczenia poranne, zabawy integracyjne przy muzyce. Czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne. |
8.30 – 9.00 |
Śniadanie |
Przygotowanie do śniadania – czynności higieniczne. Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. Dyżury przy stole – nakrywanie. |
9.00 – 10.00 |
Zajęcia edukacyjne |
Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, ruchowe, umuzykalniające:
- wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci z wraz z edukacją matematyczną,
- kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania, rozwijanie mowy,
- rozwijanie poczucia przynależności patriotycznych, obywatelskich i rodzinnych,
- wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt,
- pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i w unikaniu zagrożeń,
- kształtowanie sprawności fizycznej,
- wychowania przez sztukę (muzyka i śpiew, pląsy i tańce),
- gry i zabawy ruchowe,
- obserwacje przyrodnicze,
- prace gospodarcze i ogrodnicze.
|
10.00 – 10.15 |
II śniadanie |
Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. |
10.15 – 11.45 |
Zabawy dydaktyczne, ruchowe, tematyczne.
Zabawy w ogrodzie.
Spacery, wycieczki.
Religia
Zajęcia dodatkowe |
Dowolne zabawy dzieci z wykorzystaniem gier edukacyjnych, kącików zainteresowań.
- zabawy w piaskownicy, wykorzystanie urządzeń ogrodowych
- obserwacje przyrodnicze
- planowane wycieczki piesze.
Imprezy okolicznościowe |
11.45 – 12.00 |
Zabawy ruchowe |
Zabawy ruchowe, integracyjne i przy muzyce. Czynności porządkowe, higieniczne, mycie rąk. |
12.00 – 12.30 |
Przygotowanie do obiadu
Obiad (zupa) |
Czynności porządkowo-higieniczne. Ćwiczenia umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami. Rozmowy na temat zdrowego sposobu odżywiania się. |
12.30 – 14.15 |
Zajęcia edukacyjne.
Słuchanie lub ciche czytanie.
Praca indywidualna.
Zajęcia reedukacyjne.
Swobodne zabawy. |
Zadania indywidualne:
- ciche czytanie, pisanie, słuchanie,
- manipulowanie – zależne od możliwości psychofizycznych dziecka,
- zabawy dydaktyczne z wykorzystaniem komputera
- praca wyrównawcza,
- eksploracja kącików,
- budzenie zainteresowań technicznych - zabawy konstrukcyjne,
- zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacery.
|
14.15 – 14.45 |
obiad (II danie) |
Czynności higieniczne. Dbałość o estetykę jedzenia. |
14.45 – 17.00 |
Zabawy dowolne
Zabawy w ogrodzie
Zajęcia dodatkowe - odpłatne
Prace porządkowe |
• zabawy według zainteresowań dzieci, zajęcia w małych zespołach
- ćwiczenia gramatyczne, słownikowe
- praca wyrównawcza i indywidualna
- zabawy i gry dydaktyczne i stolikowe
- gry i zabawy ruchowe,
- obserwacje przyrodnicze,
- prace gospodarcze i ogrodnicze,
- czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne,
- prace porządkowe,
- zabawy na świeżym powietrzu.
|
|